jeudi 1 novembre 2012

Homemade Chicken Pie

salam.

minggu lepas kami sambut Raya Haji di rumah FNN. berkumpul makan ngan semua rennais. mula² aku mau buat nasi lemak tapi lepastu bila fikir² macam sayang juga mau korbankan ikan bilis aku. haha kedekuts. precious itu okayyy. so last² teraila buat chicken pie ^^ frankly speaking aku pun nda taula apa rasa chicken pie ni, aku main buat² ja haha. and aku rasa resepi ni senang ja, sebab banyak bahan dia pun segera, aku just campak² ja :p

Bahan²:



2 x 230g ready made dough
30ml light cream















400g cendawan segera
350g kacang peas + carrot segera









2 biji bawang besar (potong dadu)
400g dada ayam (dipotong kecik²)
penambah rasa
black pepper
garam

Cara² buat: 
1)Tumis bawang sehingga naik bau. Kemudian masukkan ayam, gaul sampai ayam masak. Masukkan cendawan, kacang peas & carrot and cream. Gaul rata (boleh masukkan air sikit kalo terlampau pekat). Masukkan penambah rasa, black pepper and garam.Biarkan masak selama 10-15 minit.

2)Panaskan oven pada suhu 220°C. Ratakan dough pada permukaan acuan, bakar ~ 10 minit dalam oven or sampai dough jadi kekuningan.

3) Masukkan fillings tadi ke dalam acuan, tutup dengan dough, potong lebihan dough kat edges acuan.

4) Bakar selama ~45 minit, T° = 220 °C.


voila voiluu ;)

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire