jeudi 3 janvier 2013

Tart telur.

Salam.

Oleh sebab harini da bosan sangat nda tau mau buat apa, so aku pun terailah buat tart telur. Ekceli time buat tadi ada difficulty sket sebab penimbang 2 euros yang aku beli di Béthune dulu rosak.. sedih betul. Yang tinggal penyukat volume saja. Mau nda mau terpaksala jadi 'bijak' sikit dalam mengconvert berat bahan² kepada volume dengan menggunakan density general bahan berkenaan. for example aku mau 110g gula. density general gula is 0,849g/ml. So dari situ aku pun dapatla volume gula yang aku perlukan. Berguna jugak apa yang aku selalu buat untuk report lab eh. hihu.


Resepi ni diambil daripada SINI. Aku try cara yang 2nd punya untuk mendapatkan tart yang rangup pabila dimakan. And ofcoz, rupa tart telur aku nda la selawa dalam blog yang aku rujuk ni, as always aku hentam² ja buat. Tulah rupa nda berapa mau lawa. hihu.

Selamat mencuba! :)

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire